دیوار

گاه نوشته هایی از همه چیز و هیچ

دیوار

گاه نوشته هایی از همه چیز و هیچ

ما و اسپایدرمن

دیشب بر حسب اتفاق و از روی بیکاری فیلم اسپایدرمن 2 را از شبکه دوم سیمای ج.ا.ا. دیدم. جالب بود که ما چقدر به دور و برمان بی توجه ایم. از تلویزیون ما فیلمی پخش می شود که آموزش می دهد به ما قدرت و رابطه اش با مسؤولیت را. اما در رأس همین مملکت کسانی نشسته اند که نمی دانند یا شاید هم نمی خواهند بدانند قدرت مسؤولیت می آورد و اگر توان آن را نداریم نباید به قدرت حتی فکر کنیم که وقتی این مردعنکبوتی از زیادی مسؤولیتی که قدرتش برای او آورده به کارهای روزمره ی زندگی اش نمی رسد تصمیم به ترک قدرت که بسیار وسوسه انگیز هم می باشد، می گیرد.

روی دیگر سکه اما عکس این قضیه است. مسؤولیتی که اگر قدرت آن را داری نباید از زیرش شانه خالی کنی همانطورکه مردعنکبوتی فقط چندی می تواند قدرت خود را نادیده گرفته و به زندگی روزمره اش بپردازد و با این حال باز هم مسؤولیت پذیری را فراموش نمی کند و علیرغم اینکه می داند خانه در آتش می سوزد برای نجات دختربچه ی گرفتار که اتفاقاً تناسب نژادی هم ندارند- گویا شرقی می باشند- لحظه ای درنگ نمی کند.

شاید عادی به نظر نرسد خود را برای دیگری به خطر انداختن در ایران که مدتهاست فراموش کرده ایم از همسایه ای که همیشه با هم بودیم حتی خبر بگیریم. مسؤولیت پذیری بخشی از مبارزه ای است که برای بدست آوردن آزادی باید یاد بگیریم و از قدرت خدادادی خود چشم نپوشیم که اگر روزی از پس فردا بیاید پشیمان و نادم به حسرت این روزها باید نشست.

فراموش نکنیم شادروان حمید مصدق  را که می گفت :

.

.

.

من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه بر می خیزند ...

نظرات 2 + ارسال نظر
Ramin(-_-)Rock پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:56 ب.ظ http://ramin-rock.blogsky.com

salam aziz
khaste nemishe inghadr behet sar mizanam

غزل پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 05:48 ب.ظ

سلام
بی نهایت سپاسگذارم از اینکه به وبلاگ من سر زدید و من رو مورد لطف قرار دادید. سال بسیار خوبی را برایتان ارزو میکنم.
خدانگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد